CrEATIVE THErAPY

Categories

Oh Miami Beach! <3

Vorige week schreeuwde ik nog op Instagram dat ik gedurende onze reis naar Miami zou bloggen. Mijn intenties zaten duidelijk goed, maar die week vakantie had ik blijkbaar toch harder nodig dan ik eerst had gedacht. En geloof me, dat bloggen zit me echt niet meer in de vingers. Bergen respect voor de Annemerel‘s en Aranka‘s van deze wereld, maar ik doe het hen voorlopig niet (meer) na.

Echter, intussen ben ik alweer enkele dagen terug in het land, heb ik m’n jetlag de kop ingedrukt en heb ik geen excuses meer op overschot om een update over Miami nog verder uit te stellen. En oh Miami, ik ben helemaal verliefd op je geworden! Toen we er vorig jaar op doorreis waren hielden we er niet zo’n fijne ervaring aan over. Volledig onze eigen schuld weliswaar, want we hadden het klimaat er helemaal onderschat en liepen allebei na 1 dag al een hevige zonnebrand op. Ik bespaar jullie de details, maar die zonnebrand heeft toen zo’n beetje het thema van de volgende 3 weken bepaald.

Die fout hebben we dit jaar niet opnieuw gemaakt. Eenmaal aangekomen stond er als eerste een bezoekje aan Wallgreens op het programma om meteen een voorraad in te slaan. En ook al was het af en toe een tikkeltje bewolkt, zonder zonnecrème op gingen we niet naar buiten. Opgelost!

Ik krijg al twee dagen de vraag wat we nu eigenlijk een week lang gedaan hebben in Miami, en mijn antwoord is steeds “bijna niks”. Ik geloof heel graag dat er heel veel te bezichtigen is in Florida, ik had met plezier een roadtrip gemaakt naar Key West en als ik ooit nog eens de kans krijg om naar Disney World te gaan: meteen! Maar serieus, wij waren toe aan vakantie. Vakantie. In de zin van: genieten en even helemaal niets doen. En dat hebben we dus vooral gedaan. Miami is daar gelukkig – ondanks dat het toch vrij lang vliegen is, zo’n 10 uur – de perfecte locatie voor. 28 graden en dus heerlijk warm, een overvloed aan palmbomen en heel erg lekker eten.

Ik heb vrij veel foto’s gemaakt (wie me op Instagram volgt heeft er al heel wat gezien) en die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden. Dus bij deze, een sfeerdagboek van Miami Beach.

We verbleven in het Leslie Hotel op hartje Ocean Drive ter hoogte van 12th Street. Wie al in Miami Beach is geweest heeft het hotel waarschijnlijk al gezien: met z’n pastelgele kleur kan je er niet echt naast kijken. Bovenop het dak is er een zwembad en jacuzzi, en ondanks dat het hotel volgeboekt leek te zijn was het er altijd erg rustig. Echt fijn om na een lange dag rondwandelen in Miami even verfrissing te kunnen zoeken.

Eenmaal buiten het hotel sta je dus gelijk op Ocean Drive, gekenmerkt door de talloze hotelletjes, propvolle bars en prachtige palmbomen. En achter Ocean Drive liggen – hoe kan het ook anders – het strand en de oceaan.

Via de boardwalk kan je South Beach afwandelen of lopen. Dat laatste heb ik trouwens ook een paar keer gedaan: ‘s ochtends vroeg opgestaan (jetlag) en mijn loopschoenen aangetrokken in een poging om er toch enkele kilometers uit te slaan. Bleek moeilijker dan verwacht, want zelfs vroeg op de ochtend is het vaak al ontzettend warm.

Ik kan het je echter wel aanraden om te doen, ook al bak je er minder van dan gehoopt. De ervaring alleen al is héérlijk! Je kruist honderden andere hardlopers (hallo, motivatie!) en hebt de hele tijd een prachtig zicht op het strand. Dit kan wat mij betreft op de bucketlist van iedere hardloper.

Maar wat South Beach dus zo heerlijk maakt is natuurlijk het strand. Wij zijn allebei eigenlijk geen zonnekloppers, maar je kan niet naar Miami gaan en géén tijd op het strand doorbrengen.

En bij deze sluit ik mijn sfeerdagboek af. Er volgen deze week nog meer posts over Miami, maar dit geeft voorlopig al een fijn beeld. <3

Schrijf een reactie

5 reacties

• Laura

Oh genieten om gewoon even te ontspannen! Miami is echt geweldig nu, dit tijd van het jaar.

• Gwendolyn

Ja, echt wel! Toen we er vorig jaar in maart waren was het net spring break in Amerika. Miami was toen overspoeld met feestgangers. Nu was het er lekker rustig! Nergens hoeven aan te schuiven of reserveren voor een tafeltje, geen files,... Heerlijk!

• Linda

Wauw, wat een prachtplek. Miami stond al op mijn bucket list, maar nu helemáál. Kan me heel goed voorstellen dat het de perfecte plek is om even rustig aan te doen. Al zou ik het zelf niet kunnen laten om van alles te gaan bezoeken waarschijnlijk ;-). Leuk dat je weer blogt trouwens!

• Gwendolyn

Dankjewel!! :D En leuk dat je reageert! :-) Ik moet nog even wennen hoor, maar ik geloof erin dat het deze keer goed komt! En ik had het ook erg moeilijk om geen auto te huren en Florida te verkennen. Voor we vertrokken zei iedereen "je moet zeker dit of dat zien, echt een aanrader!" maar daar hadden we even helemaal geen zin in. Ik heb wel m'n vriend doen beloven dat we volgend jaar opnieuw gaan, voor een iets langere periode en dat we dan wél Florida gaan verkennen ;-) Nu kriebelt het nog meer!

• ines

Zalig mooie foto's! :-) Het klinkt echt geweldig die vakantie, ik wou dat ik in de lesvrije week een beetje tijd had genomen om te ontspannen maar er was helaas zo erg veel te doen. Ik kijk uit naar je volgende blogs :)